032 360 321 servis@crnaic.hr

Ukoliko vozite automobil s dizelskim motorom sigurno ste već upoznati s pojmom DPF filter. DPF je skraćenica za Diesel Particulate Filter, što u slobodnom prijevodu znači “Filter Dizelskih Čestica”, a predstavlja filter čestica čađe ili filter tvrdih čestica koji se nalazi u ispušnom sustavu automobila. Kod nas je poznat i pod nazivom FAP filter, no mi ćemo u daljnjem tekstu koristiti naziv “DPF”. Filter je po Euro normi 5 obavezan u dizelskim automobilima od 2009. godine, a neki proizvođači ga koriste i od ranije.

Funkcija DPF filtera

Sami možete zaključiti da ovaj filter ima funkciju pročišćavanja ispušnih plinova. Prilikom rada dizelskih motora dolazi do kemijskih reakcija gdje se pri visokim temperaturama i stvaraju štetni plinovi, od kojih su neki kancerogeni. DPF filter funkcionira tako da zarobi te štetne čestice čađe i uništi te tako spriječava njihovo ispuštanje u okolinu. Važno je napomenuti da je, kao i svaki drugi filter, DPF filter potrebno redovito čistiti i održavati.

Kako radi DPF filter

Samo spaljivanje štetne čađi iz DPF filtera predstavlja ujedno i njegovoi čišćenje, takozvanu regeneraciju DPF filtera. Pri jako visokim temperaturama u filteru se štetne čestice spaljuju i postaju bezopasan pepeo. Postoje dva načina kako napraviti regeneraciju DPF filtera – u vožnji pri većim brzinama i obrtajima ili pokretanjem aktivne regeneracije filtera.

Regeneracija DPF filtera

Najjednostavniji način čišćenja filtera je tzv. pasivnom regeneracijom. Cijeli proces se odvija prilikom vožnje pri brzini od 60km/h ili većoj i pri 2.000 – 2.500 obrtaja. Automobil je u takvim uvjetima potrebno voziti 15ak minuta, preporučljivo i dulje (ovisno o proizvođaču) što omogućuje stvaranje dovoljno visoke temperature i spaljivanje štetne čađi. Na web stranici Volkswagena recimo, kada se upali lampica DPF filtera, preporučuju vožnju od minimalno 60km/h pri obrtajima od 1.800 do 2.500 minimalno 15 minuta.

Diesel Particulate Filter – Filter krutih čestica

Vozači koji najviše vremena provode u gradskoj vožnji i ne mogu aktivirati pasivnu regeneraciju filter trebaju očistiti “Aktivnom regeneracijom”. Kontrolna jedinica motora (ECU – Engine Control Unit) vrši aktivnu regeneraciju. Ona započinje kada se ne postignu uvjeti za pasivnu, a senzor detektira višak čađe u filteru. Ovaj proces traje 10ak minuta i zahtijeva stabilnu vožnju. Ukoliko imate start-stop sustav uključen i vozite se u gradu postoji mogućnost da će se aktivna regeneracija nekoliko puta prekinuti te će Vam se upaliti lampica DPF-a na kontrolnoj ploči.

Lampica DPF filtera na kontrolnoj ploči

Ukoliko Vam zasvijetli žuta lampica DPF filtera, ne brinite se. Pokrenite jedan od dva navedena načina čišćenja i trebalo bi biti sve uredu. Ukoliko postuipak regeneracije ne uspije ili vam se pak upali crvena lampica DPF filtera ili lampica motora, obavezno se zaputite u najbliži servis. Dugoročno ignoriranje lampice može dovesti do većeg zagušenja filtera čađom te u konačnici oštećenjima na motoru.

DPF ikona na kontrolnoj ploči

Vijek trajanja DPF filtera

Trajanje DPF filtera je označeno od strane proizvođača. Neki govore da je vijek trajanja jednak vijeku trajanja automobila, dok proizvođači znaju naznačiti rok od 250.000 km ili više.

Trebate li više informacija o filteru krutih čestica ili savjet vezan uz vaš automobil, obratite nam se s povjerenjem. Auto servis Crnaić servis je svih marki vozila te ovlašteni Peugeot i Hyundai servis s dugogodišnjim iskustvom rada.