Prvi put vozite automobil na tehnički pregled i niste sigurni što Vas točno tamo očekuje?
U prijašnjem članku objasnili smo kako se točno pripremiti za tehnički pregled te koju dokumentaciju trebate ponijeti kako biste mogli pristupiti tehničkom pregledu, a u današnjem blogu objasnit ćemo kako točno izgleda tehnički pregled i kojim se redoslijedom što provjerava.
Koraci tehničkog pregleda vozila
Prijava vozila
Prilikom pristupanja tehničkom pregledu vozila potrebno je priložiti osobnu iskaznicu i prometnu dozvolu, a ukoliko imate neki određene olakšice pri registraciji, ponesite dokumente koji to potvrđuju (npr. Potvrda o invaliditetu).
Također, ukoliko registrirate automobil koji nije u Vašem vlasništvu, priložite dokaz za punomoć u registraciji vozila.
Pregled općeg stanja vozila
Tehnički pregled započinje pregledom općeg stanja vozila. U ovom koraku će nadzornik usporediti podatke iz dokumenata sa stvarnim stanjem vozila (npr. Registracijske pločice).
Nakon toga nadzornik pregledava karakteristike guma na vozilu te u prometnoj dozvoli, provjerava staklene površine, sigurnosne pojaseve, podizače stakla i opremu vozila (prva pomoć, sigurnosni trokut i ostala sigurnosna oprema).
Pregled stanja kočnica
Stanje kočnica automobila provjerava se uređajem za ispitivanje kočnica vozila.
Taj uređaj mjeri kočionu silu na prednjoj i zadnjoj osovini te silu pomoćne kočnice. Ukupni koeificijent sile kočenja kod vozila koja su registrirana prvi puta prije 1.1.2012. ne smije biti ispod 50%, a ukoliko je vozilo registrirano nakon 1.1.2012., taj koeficijent ne smije biti ispod 59%.
Također, koeficijent sile pomoćne kočnice ne smije biti manji od 16%, a nejednolikost sile kočenja na jednom kočenju ne smije biti veća od 20%.
Ako Vaše vozilo odstupa od ovih normi, smatrat će se da vozilo ne zadovoljava potrebne uvjete i nećete moći proći tehnički pregled.
Pregled vozila na kanalu
U ovom koraku tehničkog pregleda nadzornik iz kanala pregledava donji prostor automobila.
Pritom se misli na koroziju, ispušni sustav, dijelove ovjesa, poluge i zglobove, prijenosni mehanizam, pragove, unutarnju stranu guma itd.
Eko-test vozila
Eko-test, odnosno, ispitivanje ispušnih plinova vozila odnosi se na pregled udjela štetnih plinova u ispuuh vozila. Ovom testu pristupaju benzinci proizvedeno 1970. godine i mlađi te dizelaši proizvedeni 1980. godine i mlađi.
Automobili s ugrađenom plinskom instalacijom ne podliježu ovom dijelu ispitivanja.
Pregled kočione tekućine
Nadzornik koristi inidikator točke isparavanja kočione tekućine prilikom ovog dijela pregleda.
Zakonski propisana minimalna temperatura točke isparavanja je 155°C.
Pregled svjetala
Proizvođač je na svakom vozilu označio točno određeni postotak nagiba svjetala, a on se uglavnom kreće u rasponu od 1% do 1,3%.
Nadzornik pregledava intenzitet i usmjerenost svjetala regloskopom, a njime se pregledavaju kratka i duga svjetla te maglenke.
Ispis zapisnika
Nakon što pregleda sve prethodno nabrojane elemente automobila, nadzornik donosi konačku ocjenu tehničke ispravnosti vozila.
Ta se ocjena upisuje u bazu podataka i ispisuje se zapisnik o tehničkom pregledu koji zatim usmeno objašnjava vlasniku vozila.
Registracija vozila
Ako je vozilo ocjenjeno tehnički ispravnim te ako su uredno plaćeni svi potrebni iznosi, vozilo se registrira, odnosno, uredno se produljuje valjanost prometne dozvole automobila.
Ukoliko se bliži vrijeme za novi tehnički pregled automobila, dovezite ga na pregled u Autoservis Crnaić! Naši iskusni majstori pregledat će Vaš automobil i popraviti svaki kvar kako biste bez problema prošli na tehničkom pregledu!