Ručni ili automatski mjenjač?

Uvećan prikaz muške ruke za mjenjačem

Objavljeno 21/04/2021

Auto Servis Crnaić

Često se mogu čuti rasprave o tome koja je vrsta mjenjača bolja – ručni ili automatski.

U Hrvatskoj puno više vozača preferira ručni mjenjač što potvrđuje i činjenica da tek svako dvadeseto vozilo u Hrvatskoj ima automatski mjenjač. Vozila s automatskim mjenjačem nemaju kvačilo te se njima upravlja samo pritiskanjem papučice gasa ili kočnice. Takva su vozila u ostatku Europe veoma popularna, a u SAD-u su standard i rijetko koji vozač uopće i zna voziti automobil s ručnim mjenjačem.

Kako upravljati automobilom s automatskim mjenjačem?

Ukoliko vozite automobil s ručnim mjenjačem, privikavanje na automatski mjenjač trajat će kratko i već ćete nakon 10 minuta bez problema voziti takav automobil.

Dok ručni mjenjač najčešće ima 5 ili 6 brzina te jednu brzinu za vožnju unatrag, automatski mjenjači imaju 4 osnovne pozicije:

  • N – Neutralni (ler) položaj mjenjača
  • D – Položaj za vožnju (Drive – Voziti)
  • R – Položaj za vožnju unatrag (Reverse – Unatrag)
  • P – Položaj za parking

Za vožnju automobila s automatskim mjenjačem potrebno je jednostavno staviti mjenjač u željenu poziciju dok držite papučicu kočnice te zatim otpustiti kočnicu i pritisnuti papučicu gasa.

Automatski mjenjač = veća potrošnja goriva?

U Hrvatskoj vlada mišljenje da automobili s automatskim mjenjačem troše više goriva nego automobili s ručnim mjenjačem. Dok je to nekad prije bilo istinito, danas više nije.

Ručni mjenjač omogućuje vozaču da diktira tempo svoje vožnje te da prebacivanjem brzina utječe na potrošnju goriva što se ne može reći za automatske mjenjače. No, napredak tehnologije automatskih mjenjača gotovo je izjednačio automatski sa ručnim mjenjačem te vrsta mjenjača više nema toliki utjecaj na samu potrošnju goriva.

Osim zbog potrošnje goriva, mnogi se vozači ipak odlučuju za ručne mjenjače i zbog cijene. Naime, vozila s automatskim mjenjačem drže višu cijenu od onih sa ručnim mjenjačem, a s obzirom da su gotovo svi vozači u Hrvatskoj od početka naučeni na vožnju automobila s ručnim mjenjačem, ne osjećaju potrebu prebacivati se na automatski mjenjač i pritom skuplje platiti automobil.

Automatski ili ručni mjenjač – koji je bolji?

Ne može se reći da je jedna vrsta mjenjača bolja od druge, a odluka o tome koji ćete mjenjač odabrati ovisi isključivo o vama.

Naime, ukoliko volite imati osjećaj kontrole koji vam daje ručno mijenjanje brzina i upravljanje automobilom, onda je ručni mjenjač pravi izbor za vas. No, automatski mjenjač vam daje dodatni osjećaj udobnosti u vožnji i priliku da više pozornosti obratite na ono što se događa oko vas, a sama vožnja će vas manje umoriti.

Također, automatski mjenjač je pogodniji za gradsku vožnju zbog čestog kretanja i zaustavljanja kada nećete svakih nekoliko trenutaka morati mijenjati brzinu.

Povezane vijesti

Što znače neugodni mirisi u vašem vozilu?

Što znače neugodni mirisi u vašem vozilu?

Sigurno vam se nekad dogodilo da osjetite neki čudan i neugodan miris u vašem vozilu. Iako mnogi čudne mirise rješavaju kupovinom novog osvježivača zraka ili čišćenjem unutrašnjosti automobila, time se zapravo samo površinski maskiraju stvarni problemi. Neugodni...

Kako pravilno držati volan?

Kako pravilno držati volan?

Svaki je vozač u autoškoli učio da je držanje volana na pozicijama 10 i 2 najispravnije i najsigurnije. No, ukoliko razmišljamo o zračnim jastucima i mogućnosti njihove aktivacije, shvatit ćemo da postoji opasnost od toga da izbacivanje zračnog jastuka naprosto odbaci...

Najčešće pogreške u vožnji kružnim tokom

Najčešće pogreške u vožnji kružnim tokom

Kružni tokovi, odnosno rotori, sve se češće grade diljem Hrvatske jer olakšavaju vožnju, smanjuju gužve na cestama i pridonose sigurnosti gradskih prometnica. No, mnogi vozači su nesigurni dok voze kružnim tokom pa se, nažalost, čak 50-ak prometnih nesreća godišnje...

TREBAŠ SERVIS? DOGOVORI TERMIN U AS CRNAIĆ VINKOVCI