Na tipičan ljetni dan kojeg karakteriziraju visoke temperature i sparina, jedan od gorih osjećaja je sjesti u automobil, upaliti klimu i osjetiti kako ona ispušta vrući zrak. Vožnja u takvim uvjetima, ne samo da je neugodna, nego može biti i izrazito opasna po zdravlje. Naime, zadržavanje vrućine u automobilu može dovesti do osjećaja nelagode, vrtoglavice, a povećava šanse i za toplotnim udarom.
Da ne bi mislili da vas je vaša klima odlučila iznevjeriti u najgorem mogućem trenutku bez nekog povoda, u nastavku vam donosimo koji su to razlozi zbog kojih klima ispušta vrući zrak.
Curenje rashladnog plina
Kako bi klima uređaj radio kako treba, mora sadržavati dovoljnu količinu rashladne tekućine. Radi se o tekućini koja cirkulira klima uređajem vašeg automobila, širi se i skuplja jer uklanja toplinu i vlagu iz kabine. Ukoliko rashladne tekućine manjka, to dovodi do trošenja više energije, a može dovesti i do problema s kompresorom, smrzavanja zavojnice isparivača i, naravno, ispuštanja vrućeg zraka. Nijedna druga komponenta klima uređaja neće ispravno funkcionirati bez odgovarajuće razine rashladnog sredstva.
Detektirati mjesto gdje curi rashladna tekućina nije lako i često se koriste fluorescentna bojila za to.
Curenje se može dogoditi zbog, recimo, starog crijeva, zahrđalog ili probušenog isparivača. Većinom nećete lako uočiti gdje rashladno sredstvo curi. Kako bi precizno locirali gdje curi rashladni plin, možete koristiti fluorescentna bojila. Ako se utvrdi da je mjesto propuštanja plina veliko, vjerojatno će biti potreban fizički popravak ili zamjena dijela uređaja. No, ako se radi o manjim mjestima propuštanja tada postoje proizvodi za sigurno brtvljenje malih mjesta propuštanja do 3 milimetra.
Kondenzator ne radi ispravno
Kondenzator je zadužen za uklanjanje topline iz rashladnog sredstva i njegovo izbacivanje prema van. Ako iz bilo kojeg razloga ne radi ispravno, klima uređaj će puhati topao zrak. Budući da se kondenzator nalazi iza prednje rešetke, moguće je da je došlo do začepljenja uzrokovanog prljavštinom na cesti.
Iako je uklanjanje toga začepljenja moguće, popravci obično nisu, što dovodi do toga da bi se kondenzator trebao zamijeniti. Cijena zamjene kondenzatora ovisi o marki vozila i modelu.
Problemi u električnom sustavu
Ako vaš klima uređaj puše vrući zrak, posljednja stvar koju želite je da problem leži u električnom sustavu. Zašto je to tako? Zato što će biti jako teško pronaći uzrok problema. Klima uređaj je nakupina žica, osigurača i sklopki i zato je jedan od najtežih dijelova za dijagnostiku. Ako jedan dio prestane funkcionirati, sustav će se isključiti. To stvara još veći problem jer se mnoge žice ne vide bez rastavljanja sustava.
Električni sustav je kao labirint pun žica koje su međusobno ovisne.
No, koji je razlog zašto klima puše vrući zrak ako je problem u električnom sustavu? Vrlo jednostavno, mnogim komponentama je za rad potrebna električna energija, a ako ih ne primaju, sustav izmjenične struje vjerojatno će puhati toplo. Iako ćete možda moći popraviti sve pohabane ili oštećene žice električnom trakom, najbolje je da ih odnesete iskusnom profesionalcu.
Problem s ventilatorima
Kondenzator ima par ventilatora za hlađenje koji pomažu smanjiti toplinu rashladnog sustava. Ako su neispravni, klima uređaj neće raditi kako treba.
Nekoliko je razloga zašto bi moglo doći do neispravnosti i prestanka rada ventilatora, poput pregaranja osigurača ili problema u električnom sustavu. Oni se mogu oštetiti i zbog prašine na cesti jer su u blizini prednjeg dijela automobila. U ovom slučaju, zamjena je jedina opcija.
Neispravan kompresor
Kompresor izmjenične struje je pogonska jedinica koja pomaže pretvoriti rashladno sredstvo iz plina u tekućinu kako bi povukla toplinu iz kabine vašeg automobila. Baš kao i drugi dijelovi automobila, i kompresor se može s vremenom istrošiti, a vaš automobil neće raditi na vrhuncu s neispravnim kompresorom.
Da bi vaš kompresor trajao duže, pokrećite klima uređaj najmanje 10 minuta mjesečno.
Razlozi zbog njegovog kvara mogu biti ako ga niste koristili duže vrijeme, električni kvar ili curenje rashladnog sustava. Da biste kompresoru produžili vijek, trebali biste pokretati klima uređaj najmanje 10 minuta mjesečno, bez obzira na temperaturu vani.
Postoji još mnogo razloga zašto klima puše vrući zrak, a to će vam najbolje utvrditi obučeni i iskusni automehaničar. U Autoservisu Crnaić imamo dugogodišnje iskustvo dijagnostike problema s klima uređajem te nudimo kompletnu uslugu servisa klima uređaja. Slobodno nas kontaktirajte ukoliko trebate našu pomoć, savjet ili uslugu.