Lakiranje automobila posao je koji zahtijeva iskustvo, strpljenje i preciznost u radu. Loše obavljeni posao napravit će samo više štete nego koristi.
Automobili su redovito izloženi brojnim čimbenicima koji utječu na izgled limarije. Kiša, sunce, snijeg, kamenčići i druge čestice koje “udaraju” u auto u vožnji, pa i pranje automobila, malo po malo oštećuju i troše zaštitni lak. Sitna oštećenja mogu se riješiti poliranjem automobila, no veće ogrebotine i zaderanja i duboka udubljenja s oštećenim lakom ipak zahtijevaju više pažnje i ozbiljnije popravke te vjerojatno lakiranje.
Lakiranje automobila – posao za majstora s iskustvom
Lakiranje automobila posao je koji zahtijeva iskustvo, strpljenje i preciznost u radu. Loše obavljeni posao napravit će više štete nego koristi i eventualni prepravci znače dupli posao za majstora koji će ih raditi. Stoga, kod odabira lakirera, dobro razmislite kome ćete povjeriti taj zahtijevan zadatak. Ono na što svaki lakirer treba obratiti pozornost su:
Debljina laka
Svaki automobil ima tvornički određenu debljinu laka (danas je to najčešće od 60 do 140 mikrona). Lak koji lakirer nanosi može biti debel do određene granice, bez da se primjeti kako ima novi nanos. Nestručnost i neznanje dovodi do nanošenja predebelog sloja laka, što se na kraju primjeti pri detaljnijem pregledavanju automobila.
Potrebno je znati i s koje udaljenosti treba nanositi lak kako bi se izbjeglo stvaranje neravnih površina i udubina.
Loše nanošenje kita
U nekim slučajevima štećenja laka je potrebno pokrpati nanošenjem kita, no kao i kod nanošenja laka potrebno je voditi računa o količini koja se nanosi. Predebel sloj kita kasnije će se vidjeti, a prilikom postavljanja potrebno je voditi računa o vremenu sušenja s obzirom na vrstu kita te na brušenje nakon što se kit osuši.
Kvaliteta alata i materijala
Profesionalne auto radionice opremljene su alatima prema priopisanim standardima, a prilikom lakiranja automobila pridržavaju se standarda propisanih od autoproizvođača.
U takvim radionicama koriste se specijalizirane komore u kojima je, zahvaljujući finim filtrima i posebnoj ventilaciji, smanjena mogućnost pojave prljavštine, prašine i drugih nečistoće u zraku, čime se osigurava čist sloj laka bez mrvica i čestica.
Način lakiranja
Preporuka je rastaviti automobil i maknuti sve sitne dijelove poput svjetala i brtvi kako bi se obojali i dijelovi koji se skrivaju iza njih te kako ne bi nanosili lak tamo gdje ne treba.
Trebate li popravak limarije na automobilu obratite nam se s povjerenjem. Auto servis Crnaić posjeduje dugogodišnje iskustvo u obavljanju popravaka limarije i lakiranja, a naši stručni i iskusni majstori te suvremeno opremljena radionica i i posvećenost detaljima jamac su sjajnih rezultata.