Veliki broj vozača u Hrvatskoj automobil redovito održava samo za vrijeme trajanja jamstvenog roka, nakon čega na pregled i servis auto voze tek po potrebi. To je, naravno, pogrešno jer gotovo sve u automobilu ima svoj vijek trajanja i neke stvari je obavezno redovito kontrolirati i/ili mijenjati. Nešto možete i sami raditi, ovisno o razini znanja i vremena – provjeriti razinu ulja te dopuniti ili čak zamijeniti ulje, provjeriti stanje rashladne tekućine, očistiti akumulator, provjeriti stanje amortizera, tlak u gumama i sl., dok je za ostale stvari potrebno auto voziti na servis. Najbitnije je ne zanemarivati automobil kako ne bi došlo do većih i ozbiljnijih kvarova.
Naravno, neuobičajeni zvukovi, teže paljenje automobila i sl. znak su posjetu auto servisu, a preporuča se napraviti kratki kontrolni pregled automobila prije odlaska na dulji put.
Nepisano pravilo je da se “mali servis” obavlja svakih 10.000 do 15.000 kilometara ili jednom godišnje, dok svaki proizvođač automobila ima propisanu kilometražu nakon koje se pravi “veliki servis” (uobičajeno od 90.000 do 120.000 km), ili svakih pet do sedam godina ukoliko ne pravite puno kilometara.

Mali servis
Kao što smo već spomenuli, mali servis je potrebno raditi svakih 10.000 – 15.000 km, a on uključuje sljedeće:
- zamjena ulja
 - zamjena filtera ulja
 - zamjena filtera klime
 - zamjena filtera zraka
 - zamjena filtera kabine
 
Uz zamjenu ulja i spomenutih filtera, kod svakog servisa potrebno je obratiti pozornost na opće stanje automobila (karoserija, ispušni sustavi, ulje servo-volana) kako bi se na vrijeme uočio eventualni kvar i spriječila veća šteta.
Veliki servis
Svaki proizvođač automobila propisuje kada bi se trebao napraviti veliki servis, a najčešće se radi od 90.000 do 120.000 prijeđenih kilometara.
Puno se priča o tome što se sve mijenja na velikom servisu te vladaju oprečna mišljenja. Puno faktora je u igri ovdje, od toga jesu li dijelovi ugrađeni na prijašnjim servisima kvalitetom jednaki originalnim dijelovima, do načina vožnje i klimatskih uvjeta u kojima se vozi auto.
U pravilu, na velikom servisu se mijenjaju (ukoliko automobil ima zupčasti remen):
- zupčasti remen
 - tračni remen
 - klizači (vodilice)
 - natezači (špraneri)
 - vodena pumpa
 
Iako zupčasti remen danas može izdržati i 200.000km, iz mjera sigurnosti proizvođači vozila preporučuju raditi zamjenu na spomenutoj kilometraži.
Ukoliko ste vlasnik automobila koji umjesto zupčastog remena ima razvodni lanac, servis je nešto drugačiji. Lanac se zateže, a mijenja se tek po potrebi. Kada je vrijeme za mijenjanje znat ćete po zvukovima koje proizvodi. Servis lanca uključuje:
- tračni remen
 - vodilice
 - natezače
 - vodenu pumpu
 
Ovisno o načinu vožnje (gradska vožnja s puno stajanja), prijeđenoj kilometraži i starosti automobila i dijelova, neke stvari se mijenjaju po potrebi – gume, prednji i zadnji diskovi, ulje kočnica. Periodično se također mijenjaju svjećice kod benzinaca.
Ukoliko niste sigurni trebate li raditi veliki ili mali servis i želite znati je li sve u redu s Vašim vozilom, dovezite ga u Autoservis Crnaić u Vinkovcima na BESPLATNI KONTROLNI PREGLED u 36 točaka. AS Crnaić je jedini ovlašteni Peugeot i Hyundai servis u Vukovarsko-srijemskoj županiji te je servis za sve marke vozila.



